vrijdag 21 september 2007

nieuw bezit



Joepie, ik ben weer in het gelukkige bezit van 2 nieuwe boeken:
'Een nacht in een vijzel' van Femke van Zeijl. Dit boek gaat over Afrikaanse vrouwen en het clichébeeld dat zij niets anders dan slachtoffer zijn. Vanuit hun perspectief beschrijft Femke van Zeijl de maatschappelijke verhoudingen in Afrika.
'De dichter van Bagdad' van Jo Tatchell. Dit boek is reeds in 2006 uitgekomen en stond al langer op mijn verlanglijstje. Maar door de grote druk van andere nieuw uitgekomen boeken kwam ik er niet van dit boek te kopen. Misschien daardoor ben ik zelfs nog trotser om nu ook dit boek tot de mijne te beschouwen.
Ondertussen weer e.e.a. uitgelezen. Alweer met veel pijn in het hart 'duizend schitterende zonnen' uitgelezen. Prachtig verhaal, goed geschreven en hopla, ik zat er weer helemaal met hart en ziel in. Heerlijk gevoel.
Daarna met een gezonde nieuwgierigheid aan 'de eetclub' van Saskia Noort begonnen. Moet zeggen dat het lekker wegleest maar daar bleef het voor mij wel bij. Had niet steeds de drang om verder te lezen en dat laatste is voor mij een echte must voor een goed boek. Ik raakte, door de vele personages, soms de kluts kwijt en wist, toen ik het uit had, nog niet precies wie wat had gedaan.


Maar er is nog meer leuks in mijn bezit gekomen de afgelopen week. Ik ben zeer trots te melden dat ik mijn eerste officiële boekenkast heb gekocht. En oh, wat is 'ie mooi! Een oude kast uit Hongarije. Prachtig oud en bloed rood geschilderd. De deur met een ovaal glas er in maakt het helemaal af. Ik moet nog wel wat geduld hebben want ik ga 'm pas in december ophalen wanner we het nieuwe huis helemaal af hebben. Heb in gedachten de kast al tien keer ingericht. Op alfabet, of op genre? Ik heb nog een paar maanden om hierover na te denken. Wat is leuker?!




Geen opmerkingen: